oszustwo-bankowe

25-latka straciła 40 tysięcy złotych na rzecz oszusta bankowego

W miniony poniedziałek w miejscowości Jasienica niedaleko Bielska-Białej doszło do oszustwa internetowego, w wyniku którego 25-letnia kobieta straciła 40 tysięcy złotych. Poszkodowana – za namową fałszywego konsultanta bankowego – zainstalowała aplikację, dzięki której oszust mógł spenetrować jej konto bankowe.

Do zdarzenia doszło 27 grudnia w Jasienicy, gdzie 25-latka zgłosiła na policję oszustwo internetowe. Poinformowała policjantów, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku, oferując zainstalowanie wygodnej aplikacji do bankowości elektronicznej pod nazwą AnyDesk. Tym sposobem oszust przejął kontrolę nad rachunkiem bankowym kobiety, zaciągając kredyt i okradając właścicielkę konta na kwotę 40 tys. zł.

Wyczyścił konto i zaciągnął pożyczkę

Jak podaje rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej – Roman Szybiak, fałszywy pracownik nie tylko wyczyścił całe konto kobiety, ale również zaciągnął pożyczkę, którą wybrał natychmiast po zatwierdzeniu. Dodał też, że jest to popularna metoda wśród oszustów internetowych, która zdążyła już wyrządzić poważne szkody finansowe niejednej osobie.

Policja apeluje, aby nikomu nie podawać swoich haseł i loginów do bankowości elektronicznej. To samo dotyczy danych na kartach płatniczych. Są to poufne informacje, które powinien znać jedynie właściciel konta. Faktem jest również to, że podczas rozmowy telefonicznej żaden przedstawiciel banku nie będzie prosił o podanie tych danych.

Unikać podejrzanych aplikacji i linków internetowych

Nie należy też instalować niesprawdzonych aplikacji, a tym bardziej przyjmować ich od niesprawdzonych osób. Oszuści są bardzo sprytni w swoich poczynaniach. Dlatego, nawet jeśli ktoś rozmawia przez telefon z pracownikiem banku, a wyświetlający się numer rozmówcy wyświetla numer banku, to jeszcze wcale nie jest gwarancja, że rozmawia z prawdziwym urzędnikiem.

Policjanci ostrzegają także przed klikaniem podejrzanych linków, które mogą doprowadzić do łudząco podobnej strony bankowej, a następnie wyczyścić nasze konto ze wszystkich oszczędności. Najlepszym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest dokładne sprawdzenie osób lub instytucji, jakie się z nami kontaktują, aby mieć pewność, że rozmawiamy z kimś wiarygodnym i uczciwym.