Choć echa premiery spektaklu „Persona. Ciało Bożeny” nie ucichły jeszcze do końca, to już teraz jest on nominowany do 30. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. To prestiżowe wydarzenie jest inicjatywą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz warszawskiego Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego i ma na celu wyróżnianie najbardziej innowacyjnych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, promowanie rodzimej dramaturgii oraz upowszechnianie współczesnej polskiej sztuki scenicznej.
Za produkcją „Persona. Ciało Bożeny” stoją Jędrzej Piaskowski i Hubert Sulima, którzy korzystając z lokalnych sosnowieckich opowieści, przymierzają się do prezentowania szerszych problemów – takich jak różne aspekty przebaczenia, konfrontacji z własną przeszłością czy poszukiwania zmiany i nadziei. Scenariusz nasycony jest wyobraźnią, czarnym humorem i niespodziankami -markowymi dla twórców spektaklu.
Magdalena Mikrut-Majeranek z Teatrologia.info w swojej ocenie podkreśla, iż „Persona. Ciało Bożeny” to doskonały przykład pracy zespołowej, gdzie silna aktorska ekipa prezentuje treści zaskakujące pod względem formy. Przy tym przemyca temat niewidoczności osób pełniących pewne role zawodowe, które są jednak niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania społecznych mechanizmów. W spektaklu głos zostaje oddany postaci Bożeny, z którą wielu widzów może się identyfikować.
Oprócz „Persony. Ciało Bożeny”, sosnowiecki teatr ma jeszcze jednego reprezentanta w konkursie – jest nim farsa „Kto puka?”. Zabawna komedia autorstwa Przemka Piłkarskiego w reżyserii Jacka Jabrzyka, pozwala widzom zajrzeć do przeciętnego mieszkania, gdzie typowi mieszkańcy skrywają swoje tajemnice.
Wojciech Lipowski, pisząc dla Śląska, docenił fakt umieszczenia akcji komedii „Kto puka?” w domenie lokalnej, a nie gdzieś na drugim końcu świata. Dzięki temu scenariusz nabiera charakteru swojskości i autentyczności.
Jacek Jabrzyk, zastępca dyrektora ds. artystycznych Teatru Zagłębia, podkreśla, że oba spektakle będą oceniane przez wybitnych krytyków i ekspertów teatralnych. To znaczące wyróżnienie stanowi dla zespołu duże zadowolenie i jest dowodem na docenienie ich pracy.