Zapowiedź Zagłębiowskiego Maratonu Nauki organizowanego przez Akademię Humanitas

Wszystkich miłośników nauki serdecznie zaprasza Akademia Humanitas na niecodzienne wydarzenie o nazwie Zagłębiowski Maraton Nauki. To świetna okazja do poszerzenia horyzontów i zgłębienia wiedzy na wiele fascynujących tematów naukowych. Przez najbliższe trzy tygodnie na uczestników czekać będą bezpłatne wydarzenia, które z pewnością rozbudzą ich ciekawość.

Inicjatywa ta obejmuje trzy tygodnie tematyczne. Pierwszym z nich jest Światowy Tydzień Mózgu (16-21.03.2024), podczas którego uczestnicy będą mieli okazję zgłębić tajemnice neurobiologii i psychologii, dowiedzieć się, jak mózg wpływa na proces uczenia się, radzenie sobie z emocjami czy twórczość. W ramach tego tygodnia odbędą się m.in. prelekcje „Rak w służbie mózgu”, „W umyśle seryjnego mordercy”, „Czy nasz mózg jest konfliktowy? Co się z nim dzieje w sytuacjach trudnych?” oraz „W jaki sposób ludzie się uczą. Neurobiologia budowania kompetencji”.

Następnie, od 2 do 7 kwietnia, przypada Światowy Tydzień Autyzmu. To doskonała okazja, aby bliżej poznać fenomen autyzmu, rozwijać empatię oraz zrozumieć, jak funkcjonują osoby z tym zaburzeniem poprzez demistyfikację różnych mitów.

Ostatnim tygodniem w ramach Maratonu będzie tydzień poświęcony zdrowiu i odżywianiu, który odbędzie się od 8 do 14 kwietnia. Organizatorzy skoncentrują się na tematach związanych ze zdrowotnymi wyzwaniami naszych czasów, profilaktyką oraz nowoczesnymi osiągnięciami w technologii medycznej.

Każdy tydzień Zagłębiowskiego Maratonu Nauki to idealna okazja do zgłębienia swoich zainteresowań naukowych, a także spotkania z innymi pasjonatami nauki w przyjaznej i inspirującej atmosferze. Bez względu na to, czy jesteś uczniem, studentem czy po prostu kochasz naukę – te wydarzenia są właśnie dla Ciebie!

Zagłębiowski Maraton Nauki to projekt Akademii Humanitas, który otrzymał wsparcie finansowe ze środków Państwa. Będzie realizowany dzięki funduszom przyznanym przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność Nauki II”.