Remont? Budowa? Rozbiórka? Rewolucja w ogrodzie? Jest wiele sytuacji, w których nie da się uniknąć powstawania ogromnej ilości odpadów. Lepiej pozbywać się ich na bieżąco, oczywiście w sposób legalny i z troską o środowisko, ale też bez ponoszenia dużych kosztów i marnowania cennego czasu. Jeśli zastanawiasz się, jak zorganizować wywóz śmieci w Sosnowcu np. po budowie domu czy remoncie mieszkania, to mamy dla Ciebie kilka cennych i praktycznych wskazówek. Zajrzyj po nie do naszego artykułu.
Nie rób tego na własną rękę
Naturalnym pomysłem wydaje się być zorganizowanie i przeprowadzenie wywozu śmieci własnymi siłami. Wiele osób porywa się na to, a dopiero w trakcie wywozu uświadamia sobie, że był to poważny błąd.
O ile nie ma problemu z wywiezieniem kilku worków śmieci poremontowych do Punku Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, o tyle z gruzem, starą stolarką okienną i drzwiową, dużą ilością styropianu i wełny mineralnej czy potłuczonym szkłem nie pójdzie już tak łatwo. Tutaj konieczne będzie zorganizowanie transportu, co w praktyce oznacza wynajęcie samochodu dostawczego czy przyczepki towarowej.
Samodzielna organizacja wywozu problematycznych odpadów po budowie, remoncie etc. jest bardzo czasochłonna, męcząca, a przy tym naprawdę kłopotliwa. Owszem, są wspomniane PSZOK-i, jednak trzeba mieć świadomość, że takie punkty również reglamentują rodzaj i ilość przyjmowanych śmieci.
Wyobraź sobie sytuację, w której tracisz cały dzień na załadowanie resztek materiałów izolacyjnych na samochód i przyczepkę towarową, jedziesz do PSZOK, stajesz w długiej kolejce, a po wjechaniu na teren zakładu dowiadujesz się, że w kontenerach brakuje już miejsca i… masz wrócić kiedy indziej. Frustrujące, prawda? A takie przypadki wcale nie należą do rzadkości. Podkreślmy przy tym, że np. samorządowe wysypiska śmieci nie przyjmują odpadów od osób indywidualnych, co zawęża krąg możliwości pozbycia się śmieci.
Osobną kwestią jest to, że wiele osób wykorzystuje do wywozu śmieci swoje prywatne pojazdy, najczęściej zwykłe samochody osobowe. To rodzi poważne ryzyko uszkodzenia auta, nie tylko porysowania plastików wewnętrznych, podarcia tapicerki czy zniszczenia lakieru, ale też wystąpienia usterek zawieszenia. Gdy do tego dojdzie (a jest to bardzo prawdopodobne), planowana oszczędność na usłudze wywozu odpadów okaże się tylko pozorna.
Zleć wywóz kłopotliwych śmieci P.H.U. Koliber
Jest dużo lepszy sposób na pozbycie się odpadów, z którymi nie bardzo wiadomo, co zrobić. Wystarczy zlecić ich odbiór profesjonalnej firmie. Jednym z wiodących dostawców usługi wywozu odpadów poremontowych i pobudowlanych w regionie Śląska jest P.H.U. Koliber.
Przedsiębiorstwo oferuje swoim klientom bardzo wygodny i korzystny model, który polega na podstawieniu zamówionego wcześniej kontenera (pojemności od 3 do 10 metrów sześciennych), a następnie odebraniu go wraz z zawartością i zawiezieniu do odpowiednich punktów utylizacji czy składowania.
P.H.U. Koliber daje swoim klientom sporą swobodę w zakresie tego, co można wyrzucić do kontenerów. Jest to m.in. gruz, folia, cegła, szkło, papa, wełna mineralna, styropian, worki po klejach i cemencie, puste opakowania po farbach i gotowych masach szpachlowych, fragmenty roślin i ziemia zmieszana z gruzem.
Usługa wywozu śmieci w Sosnowcu i innych miejscowościach w regionie jest realizowana szybko, zgodnie z obowiązującymi przepisami środowiskowymi, przy minimalnym zaangażowaniu klienta, który nie musi już tracić czasu na samodzielną organizację wywozu.
Z aktualną ofertą wywozu śmieci w Sosnowcu, Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Będzinie, Mysłowicach i wielu innych miejscowościach w regionie zapoznasz się na stronie internetowej P.H.U. Koliber pod adresem https://koliber-dg.pl/.
