Wielkimi krokami zbliża się okres letnich wakacji – czas, kiedy dzieci, rodzice oraz opiekunowie mogą odpocząć od codziennych obowiązków i cieszyć się wspólnymi wyjazdami. Ze względu na to, że to szczególny moment dla wielu rodzin, Policja zdecydowała się na podjęcie współpracy z firmą Neptis S.A., operatorem aplikacji Yanosik oraz z firmą Screen Network S.A. Celem tego partnerstwa jest realizacja ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „ZAPNIJ PASY – poczuj uścisk bezpieczeństwa”, której start nastąpił dzisiaj.
Pasy bezpieczeństwa w samochodzie mają niebagatelne znaczenie – stanowią pierwszorzędne zabezpieczenie zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów pojazdu. Ich niezapinanie może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak ryzyko doznania ciężkich urazów, nie tylko w razie wypadku drogowego, ale też podczas drobnej kolizji czy gwałtownego hamowania. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze pamiętać o zapięciu pasów oraz przewozić najmłodszych w fotelikach bezpieczeństwa lub innych urządzeniach, które zapewnią im odpowiednie zabezpieczenie.
Kampania „ZAPNIJ PASY – poczuj uścisk bezpieczeństwa” potrwa od 21 czerwca do 1 września 2024 roku. W ramach tej akcji, w aplikacji Yanosik pojawi się specjalny quiz. Zawierać będzie on pytania dotyczące korzystania z pasów bezpieczeństwa podczas poruszania się samochodem.
Ważnym elementem kampanii będzie także spot reklamowy przypominający o konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa. Promowany będzie przez firmę Screen Network S.A., a wyemitowany zostanie na ponad 20 tysięcy ekranów LED rozmieszczonych na terenie całej Polski.